Naturen omkring Aarsdale

Her vil man kunne læse om årets gang i den afvekslende natur, der omgiver Aarsdale, og som vi gør alt for at passe på. Kyststrækningen mellem Svaneke og Aarsdale hører til de mest tørre og solrige områder i Danmark og det giver muligheder for en speciel fauna, og os der færdes i den, giver den gode oplevelser. Siden vil ofte blive opdateret med nye oplevelser fra naturen nær Aarsdale - om fugle, planter og dyr....Har du iagttagelser, du gerne vil dele med andre, er du velkommen til at sende en mail til- klik her eller til klik her

Klik på fotos, hvis du vil se i større format

D. 6.februar

Sjaggeren kommer i haven på Sdr. Aarsdalevej 7 og spiser af havens æbler

Alle fotos er taget i Aarsdales natur

image004.jpg
Sjagger 4, Slettegårdsvejen 2:2 2021.jpg

D.1marts

Selvom vinteren ikke har været hård, har de små dyr haft behov for et godt overnatningssted som her i en blåmejsekasse på Sdr. aarsdalevej 9.

Musvåge,haven, Årsdale 25:3 2021.jpg
Musvåge 2, haven Årsdale 25:3 2021.jpg
Husmus i Blåmejsekasse i haven -kopi.jpg

15.marts

Mange har sikkert bemærket en musvåge, der vinteren igennem har opholdt sig i byen og ofte i haverne og tæt ved huset.

Finder du en død fugl skal man anmelde den til fødevarestyrelsen.

25.marts

Heller ikke i Aarsdale har vi kunne undgå fugleinfluenza. 3  anmeldte fugle (to knopsvaner og en Svartbag) blev konstateret syge.

28.marts

En trofast vintergæst på foderbrædtet  i Gaden, Kærnebideren med det kraftige næb.

11.april

Foråret - skønt men koldt - er kommet til Aarsdale sammen med Hvis vipstjert, der lystig hopper rundt på byens tage og plæner, når solen skinner.

IMG_1606.JPG
Kernebider,  Årsdale  2021 .jp