© 2017 anette sonne asonneik@mac.com

MobilePay 47346

Medlemskab - grupper og aktiviteter

Medlemskab

Det årlige kontingent er 100 kr per person.

Er du pensionist over 65 år, betaler du 65 kr.

Medlemskab opnås ved at enten at indbetale medlemskontingentet på foreningens konto i Nordea 0654 6610 157461 eller i forbindelse med et arrangement. Man kan også indbetale kontingent på mobilePay 47346 . Husk altid at opgive navn og evt. adresse.

Ved dit medlemskab støtter du de gode initiativer og får mulighed for at deltage i en mængde spændende arrangementer.

nørklern_i_aarsdale_borgerforening.JPG

”Aarsdale Havn – før og nu”  er en pjece produceret af lokalark-ivet, som fortæller historien om den havn der hele tiden har været omdrejningspunkt i Aarsdale. Pjecen beskriver på en let overskuelig måde havnens fortid, nutid og dens betydning for fremtiden. Den kan købes hos lokalarkiv-ets medlemmer.

Nørkleklubben

Hver mandag fra kl.  kl. 14 - 16
To hyggelige timer, hvor snakken går og strikkepindene gløder.
Du behøver ikke at nørkle, for at deltage - bare kom og få en snak. 10,- kr.: pr gang
medbring selv kaffe og en kop.

Billard & bordtennis

Lokalet fungerer som en nøgleklub – dvs. at man skal ”købe” sig en nøgle, der giver adgang. Medlemmer med nøgle kan reservere spilletid – og derudover bruge lokalet så meget man vil i tidsrummet 7 – 22, når der ikke er reserveret. Man kan reservere enten til billard eller til bordtennis.

Man skal være medlem af Aarsdale Borgerforening, før man kan få en nøgle. Prisen for at bruge billard og bordtennis er 200,- kr. pr. halvår. Man skal betale et depositum på 50,- kr. for nøglen – som man får tilbage, når nøglen returneres.

Har man en nøgle, kan man invitere gæster med. Man må ikke overlade nøglen til andre – man skal selv være til stede. Gæster skal betale 10,- kr. pr. gang.

Huset tilhører hele borgerforeningen – og derfor kan man ikke bruge lokalet, hvis huset er udlejet eller der er fælles arrangementer, som ikke kan forenes med spil.

Kontakt Claus Reinhold (23 82 59 23) eller Børge Martens (60 91 85 08)

for flere oplysninger eller for at bestille en nøgle.

Loppemarked

1-2 gange om året er der en gruppe af familier, fortrinsvis fra Aarsdale, der afholder loppemarked.

På markedet kan man foruden at gøre et godt køb, også købe kaffe, te, kage m.m. - og selvfølgelig få en sludder med venner og naboer - og måske gøre nye bekendtskaber....sådan som det hører sig til på et marked.

Landsbysamarbejde

En gruppe mennesker i Aarsdale Borgerforening har i en årrække i samarbejde med foreningen International Kontakt, hvis forkvinde bor i Aarsdale, samarbejdet med en lille landsby i Mali. Med støtte fra "Genbrug til Syd" - en DANIDA finansiering - har man sendt containerne afsted til Mali med materialer til landsbyens skole, til fødestue, til kvindehus, og sidst til etablering af et cykelværksted for unge mænd.

Indsamlingerne til cykelværkstedet fortsatte i 2019 og som et supplement har to lokale beboere Lars Legaard og Aksel Hansen udviklet en ny model til en cykelanhænger som bl.a. kan bruges af de markedshandlende landsbykvinder.  En container blev i maj måned sendt fra Aarsdale til Mali i Vestafrika.